Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Ja, ook iOS 8.1.1 brengt problemen met zich mee

Geschreven door
Geplaatst op21 november 2014, 10:26 CategorieiPad

Afgelopen maandag lanceerde Apple iOS 8.1.1 die een hoop bugs en problemen zou moeten oplossen; maar het lijkt alleen maar erger te worden. Niet alleen lost iOS 8.1.1 niet alle problemen op die al bestaan, het zorgt op zijn beurt ook voor een nieuwe lading bugs. Vervelend.

iOS 8.1.1

Afgelopen maandag lanceerde Apple de nieuwste update voor het besturingssysteem iOS 8. Het zou niet alleen de iPhone 4S en de iPad 2 sneller moeten maken, maar ook de gebruikelijke oplossingen aanbieden voor allerhande bugs, plus andere verbeteringen toevoegen. Maar het blijkt? Naast het feit dat gebruikers klagen dat nog niet alle problemen verholpen zien, zien we ook gebruikers klagen over tal van nieuwe problemen; zo is er een aantal mensen die geen stabiele Wi-Fi-verbinding kan realiseren.

Ook zijn er klachten over de iPad Mini, die ineens heel warm wordt tijdens het spelen van een mobiele game. Ook schijnen er problemen te bestaan met de Bluetooth-verbindingen. Het zorgt er in elk geval wederom voor dat iOS-gebruikers voor een nare kwestie komen te staan: moeten ze nou wel of niet updaten naar de nieuwste versie van het besturingssysteem? In dit geval zouden we zeggen van niet, aangezien het (blijkbaar) meer problemen oplevert dan verhelpt, dus is het verstandig te wachten totdat Apple met iOS 8.1.2 op de proppen komt.

Vanaf de eerste dag heeft Apple al problemen met iOS 8, wat de meest buggy release van Apple ooit is. En dat is terug te zien in de cijfers. Apple zelf zegt dat bijna zestig procent van de iOS-apparaten momenteel draait op iOS 8, terwijl extern onderzoek spreekt over vijftig procent. Dat is 45 dagen na release – in dezelfde periode haalde iOS 7 een percentage van tachtig procent, wat aanzienlijk beter is. Het is nu dus wachten totdat Apple 8.1.2 vrijgeeft of meteen doorgaat naar 8.2, aangezien die al voor ontwikkelaars is uitgebracht.

  • Delen:

Reacties

  1. Rudi Goedert
    26 november, 2014 om 12:16

    Er is ondertussen nog een “kleine” patch door hen voorgesteld (na 8.1.1) en zelfs na upgrade van deze patch Ik zie je zo! de problemen niet van de baan… Apps sluiten “zomaar”, typen is soms onmogelijk, gevoeligheid van het touchscreen is soms ver te zoeken..’ Enfin, het zou echt niet mogen, de upgrade van het IOS was meer een downgrade! Ik weet, je mag niet vergelijken maar, k’had net een Mac gekocht, gelukkig doet die het perfect!

    iPad 2 – 16GB

  2. Wouter
    30 november, 2014 om 12:31

    Ik heb ook slechte ervaringen sinds ik naar 8 gegaan ben. Files zijn allang geladen als er in de bovenhoek nog steeds het ronddraaiende symbool staat. De iPad lijkt onnodig lang werk te hebben om de data, die allang binnen is, op het scherm te tonen. Dit is een zeer slechte release van Apple.

  3. N.Benjamins
    02 december, 2014 om 20:42

    Na het updaten naar 8.1.1 is mijn Wifi grijs gevinkt dus niet meer in te schakelen
    Geen Bluetooth die alleen maar blijft zoeken.
    Totaal geen geluid meer behalve 1 ringtoon
    Beetje jammer van Apple terwijl ik bijna de hele serie van de iPhones heb

    • P berkers
      04 december, 2014 om 22:42

      Ik heb precies het zelfde probleem iedereen kan de vlag uit hangen als 8.1.2 helemaal goed werkt.

  4. JR
    07 december, 2014 om 1:13

    Hier ook: iPad2 naar 8.1 gebracht en nog steeds geen fatsoenlijke (geen werkende) wifi. Gelukkig 3g, maar ook dat is enorm traag en onwerkbaar. Ook deze site benader ik maar met mijn Samsung smartphone. We hebben diverse IPad2’s en iPhone in huis: blijf op 7!!! Dat werkt super fijn en al die ellende kost bakken veel tijd. Hoe durven ze dit op de markt te brengen: druk vanuit dd beurs? Nou, de passie met het product is verdwenen, de geest van Jobs lijkt voorgoed weg….
    Hoe kom ik vanuit 8.1.1 weer naar ios7?
    Gr. JR

  5. Jeff
    08 december, 2014 om 23:47

    youtube stottert, mijn iPad 4 wordt veel warmer als voorheen, vaak draaiend cirkeltje alsof hij iets blijft laden, zeer lange laadtijd van fb, bij grafische spelletjes vaak stotteren, apps sluiten spontaan af, voorheen had ik ios 7.1.2 met jailbreak….dit werkte perfect, helaas kon ik geen app updates meer doen.
    Ik vind dat Apple de gebruiker de keus moet laten welke ios ze willen installeren…. Helaas is het niet meer mogelijk om ios 7.1.2 te installeren anders deed ik dit meteen…onbegrijpelijk….miljoenen mensen die hier last van hebben.
    Daar in tegen moet ik melden dat ios 8.1.1 wel perfect werkt op mijn iPhone 6……

  6. rpbakker
    09 december, 2014 om 9:04

    Na het binnen halen van ios 8.1.1 heb ik maar ook de mob van mijn vrouw problemen met de camera.
    ik vind de foto’s minder scherp en foto’s met flits worden mistig.
    Wie heeft hier ook last van??

  7. El
    19 december, 2014 om 0:26

    Ik heb ook problemen met de nieuwe iOS 8.1.2 ik kan nergens meer filmpjes kijken.. Op Facebook, instagram of YouTube niet. Ik vind dit echt heel vervelend.. Hoop dat ze er snel iets aan gaan doen! Want dit is echt

  8. Bert
    07 januari, 2015 om 20:05

    Ik had ook twee iPads 2, één heb ik er uit ellende verkocht, maar misschien iets te vroeg geweest.
    De narigheid is update, na update, wat gewoon te veel van het goede is.
    Dus van iOS 6 naar 7 en toen naar 8.0.0, 8.0.2, 8.1.1 en nu 8.1.2.
    Men zou er verstandig aan doen en tot mijn verbazing kreeg ik nog meer ruimte ook en dat is in één keer de hele iOS vernieuwen door 8.1.2 om vervolgens je apps via de cloud weer terug te halen. Dit kan een weldadige verfrissing zijn voor uw iPad of iPhone.
    Wat ik probeert te vertellen is dat je een geheel nieuw aaneengesloten besturingssysteem hebt. De update op update is schijnbaar funest en bij de één valt de update anders als bij de ander. Kortom een besturingssysteem zo maken dat iedere tevreden is zal nooit lukken.

    succes !

  9. Bert
    07 januari, 2015 om 20:07

    Toevoeging: dit moet uiteraard wel geschieden via iTunes.