Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Mojang geeft Minecraft: Pocket Edition een update

Geschreven door
Geplaatst op19 november 2014, 8:47 CategorieAndroid

Spelontwikkelaar Mojang heeft het spel Minecraft: Pocket Edition voor Android en iOS voorzien van een flinke update, voor mooiere graphics. Zo ziet het water er ‘wateriger’ uit, de mist ‘mistiger’ en zijn er meer opties voor de hekken en de poorten.

Minecraft: Pocket Edition

Minecraft is een spel waar spelers in een gigantisch open, online wereld met simpele blokken en items de meest gigantische bouwwerken maken. Dat kan een paleis of zelfs een ondergronds doolhof zijn. Ook gebruikers spelen Minecraft voor het tentoonstellen van hun kunstwerken. Zo hebben we al verschillende videogamepersonages voorbij zien komen, die van een afstand precies lijken op hun 8-bit-tegenhanger. Naast het bouwen, kun je natuurlijk ook gewoon de levels spelen die andere mensen gemaakt hebben.

Sinds het begin van Minecraft is er al een hoop veranderd, waaronder het feit dat Microsoft nu eigenaar van ontwikkelaar Mojang, verantwoordelijk voor Minecraft, is, door de overname van maar liefst 2,5 miljard dollar. Maar dat betekent niet dat de mobiele versies, op zowel Android als iOS, daarmee een ondergeschoven kindje worden. Beide versies hebben namelijk een verse update gekregen, waardoor het spel er iets mooier uit ziet. Het water is ‘wateriger’, de mist is ‘mistiger’ en er zijn meer opties voor de hekjes en poortjes in het spel.

Bekijk ook  Review: Samsung Galaxy S8 - toptoestel met een bijna randloos design

Ook zijn meer ‘particles’ toegevoegd, waardoor er meer detail kan worden getoond en concentreert deze update zich op een hoop bug fixes. Daarnaast loopt Minecraft: Pocket Edition versie 0.10 beter op een groter scala aan apparaten en zien we dat er het een en ander gedaan is met lichteffecten. Minecraft: Pocket Edition is al een tijdje uit in zowel de Google Play Store als de Apple App Store; koop je hem op Android, dan kost het spel 5,49 euro en koop je hem op iOS, dan betaal je er vijftig cent meer voor, namelijk 5,99 euro.

  • Minecraft: Pocket Edition
  • Delen:

Reacties

  1. Odin
    14 januari, 2016 om 16:56

    Ik hep een paar ideeën voor mincraft zo als grooten triene en tractors en olie boren wel voor de xbox en aipet en tablet en het is dan voor de mincraft Pe

  2. dax
    19 maart, 2016 om 11:19

    Kunnen jullie 1.9 in minecraft voor op de ps3 stoppen.

  3. Wouters
    18 september, 2016 om 15:33

    Beste.

    Wij hebben voor de kleinzoon minecraft betaald voor zijn tablet.
    Werkte prima
    nu niks anders dan een zwart scherm.
    er afgooien en terug zetten helpt niks.
    Kunnen jullie hier iets aan doen aub, hij speelt dit heeeeeeeeeeel graag .
    Graag een antwoordje aub
    Zijn mail adres is robbedoes122003@gmail.com maar stuur je reactie naar dianevandael@hotmail.com aub.
    Met vriendelijke groet
    Diane

    • Jelle van Dijk
      24 september, 2016 om 12:45

      Ik heb precies het zelfde minecraft opent niet ik krijg een zwart beeld en dan geeft ie een melding kan niet opennen

    • Mexx
      16 november, 2016 om 17:13

      Ik wil graag alle updatsoorten
      Van de computer

  4. lilian
    27 september, 2016 om 19:33

    hier ook hetzelfde probleem .erg jammer

  5. Yobo
    08 oktober, 2016 om 21:00

    Minecraft pocket edition werkt niet meer. Zwart scherm met melding rapport verzenden. Dit is een betaalde versie voor Samsung tablet. Graag zsm een reactie.

    • Bella
      12 oktober, 2016 om 15:53

      Ik heb een I oad en daar werkt hij na 4 1/2 jaar nog

      • Bella
        12 oktober, 2016 om 15:54

        I pad

  6. Tanja
    20 oktober, 2016 om 22:10

    Minecraft start sinds enige tijd niet meer op, zwart scherm, diverse rapporten verstuurd. Hoe nu verder? Staat op tablet van mijn zoon. Graag antwoord naar tanjacazemier@hotmail.com

  7. sem
    27 oktober, 2016 om 19:24

    hallo,
    Ik heb net minecraft geupdated naar 16.0 op mijn ipad mini en ik kan het spel starten maar als ik een wereld aanklik laadt het spel niet en kom ik weer op het beginscherm van mijn ipad. ik heb de ipad al gereset dat werkte niet en ik wil de app er ook niet afgooien omdat ik dan alle werelden kwijt ben. Wat zou ik nog wel kunnen doen?

    • Katoele
      28 oktober, 2016 om 23:25

      Heb jij al antwoord ontvangen? Hier zelfde probleem

  8. Marscha
    28 oktober, 2016 om 20:11

    mijn minecraft opet niet, is zwart, wat kan ik hieraan doen. Graag een reactie

  9. Katoele
    28 oktober, 2016 om 22:36

    Wij hebben de zelfde problemen, hij start op building maar vliegt dan op startscherm. Soms opent hij even en vervolgens zwart scherm en startscherm. Op de i pad air geen problemen trouwens alleen op de oude i pad 2.
    Heeft iemand al antwoord gekregen of het te verhelpen is zonder het spel te moeten verwijderen. Mijn zoon heeft namelijk een project voor school in een wereld gemaakt en moet deze inleveren.

  10. Arjan
    02 november, 2016 om 19:45

    Wij hebben het zelfde probleem, we hebben hem verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (wel alles kwijt) maar nog steeds het zelfde probleem.

  11. Ramon
    04 november, 2016 om 16:55

    Ook onze zoon heeft hetzelfde probleem. Samsungtablet en Minecraft geeft alleen een mooi zwart scherm… Dit is echt niet leuk meer! (zachtjes uitgedrukt)

  12. Anita
    18 maart, 2017 om 20:05

    Ook onze zoon heeft al een half jaar hetzelfde probleem.
    Is er dan niemand die hier een oplossing voor heeft?
    Samsung Tab 2. ook al reset uitgevoerd leeggehaald en welke opties er nog meer aangereikt worden. Slechte zaak voor een spel waar je voor betaald hebt, dat dit nu niet meer werkt.

    Iemand inmiddels wel oplossingen?

  13. Angelina
    05 juni, 2017 om 18:50

    Had hetzelfde probleem als jullie. Op Samsung tablet van mijn zoon werkte Minecraft niet meer.
    vandaag maar weer eens teruggezet naar fabrieksinstellingen, Minecraft geïnstalleerd. App openen. Wachten, wachten, balen weer een zwart scherm. Na de derde keer de app proberen te openen. Yes het werkt.
    Hopelijk hebben jullie net zoveel geluk als wij. Ik heb weer een gelukkig mannetje in huis.
    Gr.