Ontwikkeling iCloud tegengehouden door interne problemen

25 november 2014 1 Minuut 0 Reacties
ipad-icloud

Uit onderzoek blijkt dat de ontwikkeling van de iCloud-dienst wordt tegenhouden door organisatorische en interne problemen bij Apple. Wat blijkt? Er is geen centraal aanspreekpunt of een manager op de dienst gezet en de teams werken daardoor los van elkaar.

iCloud

De ontwikkeling van iCloud, de cloudopslagdienst van Apple, wordt momenteel ondermijnd door ‘diepe organisatorische problemen’ bij Apple, zo blijkt uit een verslag van de betaalsite The Information. Het artikel suggereert dat die interne problematiek ervoor zorgt dat we nog niet de beloofde features voor de dienst hebben gezien of binnenkort zullen zien. Met de introductie van iOS 8, bracht Apple veranderingen aan bij iCloud, waaronder gebruikers alle bestanden binnen één map op hun Mac hebben staan. Ook is er de iCloud Photo Library.

Volgens The Informatie is het zo dat Apple momenteel geen dedicated team op iCloud heeft zitten en ook niemand de leiding over het project heeft. Teams die er aan werken, doen dat binnen de eigen werkomgeving en dat is natuurlijk inefficiënt. Het gaat nog zeker maanden duren voordat iCloud optimaal werkt en goed samenwerkt tussen iOS-apparaten en de Mac. Momenteel lanceert Apple allerlei soorten updates en apps, die niet goed met elkaar samenwerken, waardoor de cloudopslagdienst alles behalve gebruiksvriendelijk is.

Zo is het ook pas sinds kort mogelijk foto’s te uploaden via icloud.com, iets wat we met andere cloudopslagdienst, zoals Dropbox, ons niet meer voor kunnen stellen. Sinds vorige week is het pas mogelijk foto’s te uploaden naar de dienst zonder dat je daarvoor een iOS-apparaat in huis moet hebben. Het is duidelijk dat Apple snel grip op de zaak moet krijgen, want momenteel is het een zooitje en weten gebruikers niet waar ze aan toe zijn. En wil niemand de dienst gebruiken, waardoor alle geïnvesteerde energie straks wellicht verspilde moeite is.

Reacties (0)