Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Candy Crush Saga-spelers spenderen 1,1 miljard euro in 2014

Geschreven door
Geplaatst op16 februari 2015, 12:05 CategorieAndroid

Spelers van de game Candy Crush Saga weten hoe ze hun geld moeten uitgeven als we naar de cijfers van King kijken. Die ontwikkelaar heeft in 2014 een bedrag van 1,1 miljard euro opgehaald met de verslaving het spel.

Candy Crush Saga is wel op z’n retour

Candy Crush Saga-spelers hebben in 2014 gezamenlijk meer dan 1,1 miljard euro gespendeerd aan het spel. Dat is niet meer dan in het jaar ervoor. Hoewel spelontwikkelaar King voor de eerste helft van 2013 geen aparte cijfers voor Candy Crush heeft, heeft het spel in de tweede helft van het jaar 0,91 miljard euro opgehaald. In achttien maanden tijd betekent dat dus dat spelers van Candy Crush King meer twee miljard euro heeft opgeleverd: dat zijn geen misselijke getallen – en dat voor een spel dat eigenlijk, ahum, gratis is.

Het spel is al sinds 2012 uit en er wordt nu geschat dat Candy Crush al in elk geval meer dan 2,5 miljard euro heeft opgeleverd. Het hoogtepunt was het derde kwartaal van 2013, toen King maar liefst 428 miljoen euro binnen harkte met het spel. Maar Candy Crush is wel op z’n retour sinds dat moment. In het vierde kwartaal van 2013 stond de teller op 375 miljoen, 315 miljoen, 242 miljoen en 230 miljoen euro in de vier daarop volgende kwartalen van het afgelopen jaar. Dat is meer dan 1,1 miljard euro bij elkaar opgeteld.

Ondertussen werkt King hard aan andere games om die dalende inkomsten te compenseren. Daar waar Candy Crush in 2013 goed was voor 78 procent van de omzet, was dat een jaar later slechts 45 procent. Het merendeel van de inkomsten kwam dus voor het eerst sinds een lange tijd van spellen die niet Candy Crush zijn. De Candy Crush-inkomsten zijn met 46,5 procent gedaald in een jaar tijd, maar aan de andere kant zag het bedrijf wel een stijging van 136,5 procent in inkomsten van de andere games die het heeft uitgebracht.

  • Candy Crush
  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.