Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

iOS 8.2 nu beschikbaar, vooral toevoegingen voor Apple Watch

Geschreven door
Geplaatst op9 maart 2015, 21:09 CategorieApple

Apple had voor vanavond (of vanochtend lokale tijd) een presentatie gepland, waarover Sam al schreef. De aankondiging van Apple Watch stond al vast, maar er gingen ook geruchten rond over een nieuwe Macbook, Apple TV en wie weet zelfs iPad Mini. De Apple Watch werd inderdaad aangekondigd, maar Apple bracht ook iOS 8.2 uit, de nieuwste software voorop je iPhone en iPad die het apparaat klaarmaakt voor Apple Watch.

iOS 8.2 Apple Watch-ondersteuning

De belangrijkste toevoeging is dus ondersteuning voor Apple Watch, en dat vindt Apple zelf ook: de toevoeging staat helemaal bovenaan. Wie geüpdatet heeft en 24 april een Apple Watch koopt kan met de nieuwe Apple Watch-app het horloge koppelen, synchroniseren en instellingen aanpassen. Ook verschijnt na het koppelen van een Apple Watch een activiteit-app, die volgens Apple conditiegegevens en trainingsresultaten bevat afkomstig uit de Apple Watch. Apple Watch-ondersteuning is alleen beschikbaar op de iPhone 5 en nieuwere modellen.

Updates gezondheid

Daarnaast is er ook veel veranderd in de gezondheid-app, die door Apple Watch een stuk meer informatie gaat bevatten. Het is dus niet gek dat Apple deze app ook tegelijkertijd updatet. Verbeteringen omvatten onder andere nieuwe instelbare maateenheden, verbeterde stabiliteit, oplossingen voor meerdere bugs en nieuwe privacy-instellingen waarmee het bijhouden van afstand, stappen en beklommen trappen uit te schakelen is.

Bekijk ook  Firefox-update voor iOS introduceert vier nieuwe functies

Stabiliteit en verholpen problemen

Net als in andere updates zijn ook een aantal problemen verholpen, en is de stabiliteit van services verbeterd. Zo crasht de Mail-app vanaf iOS 8.2 minder vaak, en is Flyover, waarbij je als een helikopter virtueel over een stad kunt vliegen, een stuk stabieler geworden. Daarnaast is ook de muziek-app, VoiceOver en de ondersteuning voor gehoorapparaten in combinatie met de iPhone verbeterd. Als laatste zijn een groot aantal (soms frustrerende) problemen verholpen. Gegevens terugzetten van iCloud is nu bijvoorbeeld mogelijk, ook als iTunes-aankopen dubbel aanwezig zijn.

De iOS 8.2-update is vanaf nu te downloaden via iTunes op de computer of via instellingen op je iPad en iPhone. Alle verbeteringen zijn te vinden tijdens het updaten. De update vereist 385 MB opslagruimte.

  • Delen:
Apple iPad Air 2
iOS

Reacties

  1. riemersma
    11 maart, 2015 om 9:41

    na uploaden zie ik alleen een wit scherm met hallo, hej hello enz

  2. Joop
    15 maart, 2015 om 12:38

    Ik heb IOS 8.2 op ipad gezet. Mail-app (blauwe app met witte enveloppe) geeft daarna blanco scherm en kan op geen enkele wijze meer tot leven worden gebracht. Wie kan mij helpen? Mailfunctie via gmail app (witte achtergrond met rode M, gaat wel goed.

  3. Martien
    16 maart, 2015 om 10:58

    Na update op Ipad krijg ik geen verbinding meer met mijn netwerk.

  4. Jan
    17 maart, 2015 om 13:36

    Na het installeren van deze update blokkeert de Appstore. Hoe los ik dat op?

  5. Heinz
    19 maart, 2015 om 18:35

    na de update 8.2 kan ik bepaalde apps niet meer openen,safari werkt ook niet meer,help

  6. Maarten
    22 maart, 2015 om 16:15

    Na update blijven numbers en pages “hangen” op bijwerken :-/

    • joop
      25 maart, 2015 om 0:07

      ook ik heb hetzelfde probleem. Zowel iPhone als iPad naar IOS8.2. Van beide apparaten geen toegang meer tot mij iCloud documenten.

      • joop
        25 maart, 2015 om 0:08

        ook ik heb hetzelfde probleem. Zowel iPhone als iPad naar IOS8.2. Van beide apparaten geen toegang meer tot mij iCloud documenten.

  7. J. Groenewold
    22 maart, 2015 om 23:31

    Nadat ik mijn 2 IPads en mijn 2 iphone’s ge-update heb naar IOS 8.2, rinkelt ieder device wanneer iemand één van mijn beide telefoons belt. De telefoons en iPads zitten onder dezelfde Apple-account. De ene tel wordt zakelijk gebruikt, de andere privé. Handoff staat uit en FaceTime staat uit. Vroeger (voor 8.2) had ik geen enkel probleem! Help! (Ps: splitsen naar 2 of meerdere accounts had ik zelf uiteraard al bedacht. Als ik dat wilde, had ik het al gedaan.)

  8. rkuntzel
    27 maart, 2015 om 20:33

    Iphone blijft bij update naar 8.2 al hangen in menu “instellingen” “voorwaarden” en dit menu kan je dan ook niet uitkomen; bovendien valt wifi soms langere of kortere tijd uit.

    • rkuntzel
      30 maart, 2015 om 21:58

      De vastloper in de 8.2-update veroorzaakt ook onjuiste i.p.adresinstelling van de netwerken. Daardoor kan er geen wifi-verbinding gemaakt worden. M.b.v. een zgn harde reset (home+aanuitknop gelijktijdig ingedrukt houden) is uit de vastloper te komen èn worden ook de oorspronkelijke i.p-ardessen weer hersteld zodat weer wifi-verbinding mogelijk is.
      Voorlopig (?) maar niet de 8.2-update draaien.

  9. Yahoo
    30 maart, 2015 om 21:46

    Heb iOS 8.2 geïnstalleerd op mijn IPad en sindsdien krijg ik geen Yahoo e-mails meer binnen. Heb Yahoo maar verwijderd en opnieuw toegevoegd maar heb nu een lege mailbox. Lijkt helemaal geen contact meer met Yahoo te kunnen maken.

  10. Juan
    09 april, 2015 om 22:23

    Na installatie van IOS 2, is mijn totale muziek verzameling verdwijnen en ik wordt naar ITunes Store verwezen om muziek te kopen…

    Nu weet ik zeker, komt geen Apple meer bij mij thuis!!!