Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

S Health nu beschikbaar voor alle Android toestellen

Geschreven door
Geplaatst op20 april 2015, 20:51 CategorieAndroid

De gezondheidsapp van Samsung, S Health, is sinds zondag beschikbaar voor alle Android toestellen, en niet meer alleen voor Samsung smartphones. De app, te vergelijken met Apple’s Gezondheid-app, helpt je beter en meer te sporten, eten en slapen. Dat gaat door middel van het verzamelen van gegevens, maar de app geeft ook tips.

Voorheen alleen vooraf geïnstalleerd

S Health was voorheen alleen te gebruiken op Samsung toestellen. De app werd namelijk standaard geïnstalleerd op alle nieuwe Samsung producten. Samsung beloofde enkele weken geleden overigens om deze zogenaamde bloatware te minderen en het verwijderen van de apps mogelijk te maken. Of deze twee beslissingen met elkaar te maken hebben is niet duidelijk.

S Health

S Health is zoals eerder aangegeven het antwoord van Samsung op de Gezondheids-app die Apple installeert op al haar iPhones. De app helpt je in eerste instantie met het bijhouden van alle data: het verzamelt informatie uit de onder andere de ingebouwde stappenteller, je slimme weegschaal en geeft die weer in een app in een overzicht. Naast sport kun je ook invoeren in de app wat je eet en drinkt zodat je precies ziet hoeveel calorieën je binnen krijgt en verbrandt, en de app kan alle gegevens omtrent je slaap bijhouden.

Tips en programma’s

Naast het bijhouden van alle data geeft S Health ook handige tips. Zo kan de app tips geven als ga eerder slapen, of neem een extra glas water in de ochtend. De app herkent ook trends: ga je elke avond laat naar bed, dan kan de app je hierop alert maken. S Health bevat ook ingebouwde programma’s waarmee je fitter kunt worden. Onder andere de Couch to 5K challenge is ingebouwd, waarbij je leert je eerste 5 kilometer hard te lopen, opgebouwd in kleine stappen.

De S Health app is vanaf nu gratis te downloaden via de Google Play store, en is beschikbaar in 70 talen.

  • S Health
  • Delen:

Reacties

  1. Mark O.
    21 april, 2015 om 2:06

    ‘S Health nu beschikbaar voor alle Android toestellen’ staat er te lezen in de kop van het artikel. Maar niet voor mijn Nexus 5 met Android 5.1!!!!!!

  2. ger
    09 mei, 2015 om 17:41

    Hoe krijg ik de opgenomen gegevens verwijderd? Heb een galxy note 4

  3. n.rozemond
    10 mei, 2015 om 21:19

    Wil graag de voorgaande dagen van s health wat ik heb ingevoerd terug kijken hoe kan ik dat???

  4. Patricia
    07 juli, 2015 om 6:25

    Ik wil de s health app verwijderen van mijn mobiel maar dat lukt niet. Ik blijf meldingen krijgen dat ik inactief ben geweest en dat vind ik irritant.

    • Mario
      28 november, 2015 om 11:08

      Probeer het zo kijk deze video en je weet het https://youtu.be/VEMCdYikqpg

    • John weidijk
      01 oktober, 2016 om 16:07

      Dit kan je uitschakelen bij instellingen.ga naar meer rechts boven.
      Dan naar instellingen.
      Schakel meldingen uit.
      Veel succes groet john

  5. Cor
    15 juli, 2015 om 19:14

    Hoe kan het dat ik sinds een week geen routes meer zie nadat ik via fietsen of wandelen een route heb afgelegd. Dit was in het begin wel zo. Is er iets veranderd of doe ik iets, wat ik eerst dus onbewust goed heb gedaan, nu fout? Zou dat toch graag terug zien.

  6. Cor
    02 augustus, 2015 om 16:47

    In s health, fietsen of wandelen valt regelmatig het detecteren weg, waardoor je geen afgelegde routes en bijbehorende gegevens krijgt te zien. Loste dit zich de eerste keer op door de mobiel opnieuw op te starten, later reageerden deze beide opties totaal niet meer. Hebben meer mensen hier last van en hoe los ik dat op? S Health staat op galaxy s6 bij mij.

    • Snoeren
      04 augustus, 2015 om 13:13

      heb hetzelfde probleem met s6

      • Ester
        28 februari, 2016 om 15:41

        Ik heb hetzelfde. Wel jammer want vind het wel fijn

    • Cor
      12 augustus, 2015 om 13:17

      Dankzij een upgrade van het toestel, doen de locatie functies in s health het vooralsnog weer.

  7. sandra
    06 augustus, 2015 om 16:35

    Sinds een paar dgn kan ik wél in de app, maar zodra ik n programma (hardlopen bijv) wil starten, word ik eruit gegooid met de melding S Health is gestopt. Ik heb n Samsung Galaxy S5

    • kevin
      03 september, 2015 om 20:40

      Heeft u nog een oplossing gevonden hier voor? Ik heb het ook met andere hardloop apps

  8. Hennie
    18 augustus, 2015 om 15:35

    Ik heb een samsung S4. De laatste tijd geeft hij geen of amper nog calorieën aan als ik een half uur of langer gefietst heb. Dit is erg vervelend. Herkend iemand dit en wat kan ik er aan doen?

  9. Robert Janssens
    18 december, 2015 om 14:55

    Hoe kan ik de stappenteller overdag terug op nul zetten?

  10. Bianca
    05 januari, 2016 om 16:06

    Kun je stappen toevoegen? Zo niet kan de fitbit gekoppeld worden?

  11. Shar
    08 april, 2016 om 11:41

    Ik heb een huawei ascend p7, en heb de S health gedownload. Alleen de S health app telt mijn stappen niet als ik de app niet open heb staan? hoe kan dit..

  12. Geraldine
    31 oktober, 2016 om 7:25

    Ik heb een lg4 en sinds kort doet mijn stappenteller het niet meer. Dwz hij is gisteren midden in het programma gestopt met mijn stappen te registreren. Procentueel doet hij het nog wel. Hoe kan ik dit oplossen?
    Groet Geraldine