Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Website Android vermeldt Android 5.1.1-update

Geschreven door
Geplaatst op19 april 2015, 13:41 CategorieAndroid

Google gaat maar door met het uitbrengen van updates voor het Android Lollipop-besturingssysteem. Inmiddels zijn we toe aan versie 5.1.1, een relatief kleine update, zo blijkt uit de website van Android zelf.

Op de website van Android wordt het bestaan van Android 5.1.1 Lollipop bevestigd. Google zelf heeft geen officiële changelog uitgegeven of de update officieel aangekondigd maar de kans is groot dat we de update ergens in de komende weken zien verschijnen.

Wat Android 5.1.1 Lollipop precies gaat brengen is vooralsnog onduidelijk maar hoogstwaarschijnlijk staat de update vooral in het teken van kleine bugfixes en stabiliteitsverbeteringen. Op de pagina waar de update vermeld wordt verwijst Google specifiek naar de Google Nexus 7 en Google Nexus 9. Zou deze versie van Android dan eindelijk de grote problemen met Lollipop voor de Nexus 7 oplossen?

Bekijk ook  Google Play biedt binnenkort mogelijk ook audioboeken aan

Aangezien de informatie over deze update op een officiële website van Google verschijnt kan het niet lang meer duren voordat de eerste Nexus-bezitters een automatische melding krijgen. Mocht je een melding krijgen en de update geïnstalleerd hebben dan zien we graag in een reactie onderaan dit artikel wat je ervaringen zijn.

Lees meer over alle nieuwigheden in Android 5.1 Lollipop.

  • Delen:
Google Nexus 9
Android Lollipop (5.0)

Reacties

  1. Buizerd
    06 mei, 2015 om 22:13

    gisteren (5-5-2015) op vakantie in portugal via OTA de 5.1.1 binnen gekregen.
    Nog geen “niet reageren”meldeingen gekregen.
    Wel de indruk dat apps veel trager opstarten en werken.

    • Buizerd
      06 mei, 2015 om 22:14

      PS. de Nexus 7 (2012)

      • Buizerd
        09 mei, 2015 om 9:55

        Leek in begin een goede verbetering maar wel trager opstarten van de app’s en gps.
        Echter na 3 dagen toch weer “niet reageren” van chrome en volledig vastlopen van het systeem.
        Lolliflop blijft een ramp.

  2. Jeen
    29 mei, 2015 om 22:40

    Ben in bezit van een Nexus 7 2013 na 5.0 gecrasht een nieuwe moederboard onder garantie vervangen 22 mei 5.1.1 geinstaleerd gaat een stuk sneller ik gebruik geen chrome dus geen ervaring mee voor mij en duidelijke verbetering ,Apps starten sneller op alles loopt makkelijker geen bevriezing van het systeem of opnieuw opstarten wat met 5.1 wel het geval was tot dusver tevreden.

  3. Linda
    13 juli, 2015 om 13:24

    Ik heb een nexus 7 (2012) met 5.1.1 erop..
    Ik heb vreselijk de balen van het apparaat. Zo traag…. en apps die vastlopen. Bah bah!
    Veel beter bevalt mijn telefoon, Samsung galaxy S3 neo. Met Android 4.2.2!!!
    Die is veeeeeelllll sneller!!

  4. zomet
    16 juli, 2015 om 21:49

    Op mijn nexus7 (2012) is 5.1.1 wel gedownload en hij zegt na xx seconden opnieuw opstarten, maar 5.1.1 wordt niet geïnstalleerd. Hij blijft op 5.1 staan….! Raar….

  5. Bart
    11 augustus, 2015 om 1:30

    Vandaag mijn Nexus 9 geupdate naar 5.1.1
    Persoonlijk zie ik niet veel veranderd, het zullen juist maar wat bug fixes zijn die opgelost zijn denk ik. Ik moet het nu nog wel nader bekijken.

  6. Jan Herm
    13 augustus, 2015 om 16:15

    Deze week mijn Nexus 5 een update naar 5.1.1 gegeven. In tegenstelling tot de vorige versie loopt nu het werkgeheugen binnen een dag terug van 1,2 GB naar 250 MB. Ik vind dat zwaar balen. Absoluut geen verbetering! Iemand ook die ervaring en zijn hier oplossingen voor?

    • Buizerd
      13 augustus, 2015 om 16:21

      Vandaag, na veel gepuzzel, mijn Nexus 7 (2012) teruggezet naar KitKat 4.4.4
      Was Lolliflop geheel zat, meerdere keren per dag vastlopers.

      • isa
        27 oktober, 2015 om 11:06

        Hoe heb je deze kunnen terugzetten? Ik heb een huawei maar mijn telefoon blijft steeds vasthangen en valt af en toe uit..

  7. eddy
    17 augustus, 2015 om 14:37

    sinds de update naar 5.1.1 van mijn nexus 5 valt deze regelmatig uit, vandaag kon ik hem zelfs niet meer heropstarten, het was alsof de batterij leeg was, al kon dit niet, de telefoon gaf geen kik meer, aan de lader gehangen had hij een bug die altijd probeerde op te starten om de 2 min, maar het lukte nooit, uiteindelijk na 3 uur heb ik hem aan een lader met kabel die 5V/1A gaf gelegd, hij is heropgestart, heeft alle apps gemodifieerd en werkte na 30 min weer, straf is dat de batterij toch nog voor 85% geladen was, moet ik nu proberen om de update te maken naar Android M? de beta versie?

  8. leon
    07 september, 2015 om 17:28

    Na update naar 5.1.1 alle apps verdwenen…

  9. Michael
    25 september, 2015 om 10:57

    Sony z3 Google Chrome start niet meer en apps werken trager kan ik versie 4.*.* terug krijgen???? Hoe doe ik dat

  10. eric
    14 oktober, 2015 om 23:54

    Net op Nexus 6 kleine update gehad…Geen Wifi meer,blijft bij IP-adres ophalen hangen.Verder geen veranderingen gemerkt.

  11. eric
    15 oktober, 2015 om 0:23

    UPDATE :
    Na vliegtuigstand aan en uit te zetten,toen opnieuw opstarten, probleem voorbij!Werkt verder goed en snel.Nog geen verdere problemen gezien.

  12. Cwestern
    21 oktober, 2015 om 21:47

    Huawei P7 gisteren geupdate naar android 5.1.1. Als ik nu mn camera wil gebruiken slaat hij zo vast als een huis. Een keer geprobeerd, flashlight ging aan en camera vast.

  13. Ron
    27 oktober, 2015 om 8:32

    Gisteren 5.1.1 geladen op mijn huawei p7. Sommige apps lopen vast zoals Facebook. Ook camera slaat soms vast. Na herstarten en fabrieksinstellingen idem. Batterij loopt als het ware leeg waar je bij staat. Wat te doen?

  14. Marieke
    28 oktober, 2015 om 18:03

    5.1.1 ook geüpdatet op mijn huawei p7. alles loopt vast van gedownloade apps tot standaard apps, al cache verwijderd van de apps en de apps opnieuw in de playstore geïnstalleerd, niks werkt. iemand ideeën?

  15. Henry
    15 december, 2015 om 20:24

    Gisteren Android 5.1.1. geïnstalleerd. Mijn Honor 6 plus is sneller geworden. Alle apps werken goed.

  16. chandra
    04 september, 2016 om 23:29

    Vreselijk balen!!! Na up date is mijn Nexus 7 helemaal gaan vastlopen. Zeer traag. Zo zin om dat ding uit het raam te flikkeren. Wat nu? Iemand een idee?