Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Google geeft ontwikkelaars meer opties in Google Play

Geschreven door
Geplaatst op29 mei 2015, 10:17 CategorieAndroid

Google gaat een aantal veranderingen doorvoeren aan Google Play, waardoor ontwikkelaars meer opties tot hun beschikking krijgen. Zo krijgen die developers een uitgebreidere eigen pagina waar je alle applicaties op kunt terugvinden.

Ontwikkelaars krijgen meer opties in Google Play

Google heeft een aantal veranderingen aangekondigd voor Google Play, de digitale winkel van het Android-platform. Eén van die wijzigingen is de uitgebreidere Google Play-pagina voor developers. Het is nu natuurlijk al mogelijk om een pagina van een ontwikkelaar op te zoeken en daarop al zijn applicaties op een rij te bekijken, maar de nieuwe pagina geeft die developers meer controle over de layout. Ontwikkelaars zijn straks in staat recente of hun meest geliefde apps extra in het zonnetje te zetten, zodat die extra aandacht krijgen.

Ook krijgen de pagina’s extra ruimte voor meer info over de applicaties die een ontwikkelaar maakt en kun er meer over developer lezen, zodat je precies weet van wie je een app downloadt en wat je precies in huis haalt. Ook kunnen fans van bepaalde ontwikkelaars hun favoriete producenten in de gaten houden. Dit is echter niet de enige aanpassing aan de pagina’s: Google stelt de ontwikkelaars ook in staat A/B testing te verrichting: dat betekent dat jij straks andere informatie op je beeldscherm ziet staan dan bijvoorbeeld je vriend.

Dat houdt dus in dat ontwikkelaars meerdere productpagina’s van deze applicatie kunnen instellen, om te bekijken welke het beste voor een bepaalde doelgroep werkt. Daarvoor worden verschillende screenshots, video’s en highlights gebruikt. Onduidelijk is nog of dit ook betekent dat de prijs voor dezelfde applicatie per persoon verschil kan tonen – hoewel het wel tot de mogelijkheden behoort, is het niet duidelijk of dit ook echt wordt gedaan. Deze veranderingen geven developers veel meer controle over hun marketingmiddelen.

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.