Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Lollipop onderweg voor Asus Transformer Pad TF103

Geschreven door
Geplaatst op8 juli 2015, 12:26 CategorieAndroid

Asus heeft laten weten dat de 10,1 inch Asus Transformer Pad TF103-tablet mag rekenen op de upgrade naar Android 5.0 Lollipop. Wanneer is echter niet bekendgemaakt, aangezien er geen (Nederlandse) releasedatum is vrijgegeven.

Asus Transformer Pad TF103 krijgt Android 5.0 Lollipop

Via Google+, dat sociale netwerk van zoekmachinegigant Google, heeft fabrikant Asus laten weten dat de Transformer Pad TF103 de upgrade naar Android 5.0 Lollipop mag verwachten. Helaas weten we er verder nog helemaal niets over, omdat Asus naast het heugelijke nieuws en de onderstaande afbeelding, geen informatie naar buiten heeft gebracht. Zo weten we dus nog niet wanneer we de update in Nederland mogen verwachten, om hoeveel MB het hier gaat en welke features we mogen verwelkomen.

TF103

De Asus Transformer Pad TF103 is wel een populaire Android-tablet, vanwege zijn mooie prijs/kwaliteit-verhouding. Met een redelijke accuduur van acht uur gaat de tablet ook nog eens lang mee. En wanneer je er een toetsenbord op aansluit, kun je de TF103 ook prima gebruiken als een soort laptopvervanger, zeker nu Microsoft de Office-applicaties beschikbaar heeft gemaakt voor Android-tablets. Daarnaast is dit één van de tablets die heel goed geschikt is voor scholieren en studenten, zoals je in dit overzichtsartikel kunt lezen.

De tablet is aan de goedkope kant en kost ongeveer 230 euro en biedt daarvoor redelijke specs aan. Onder de motorkap vinden we een Intel Atom Z3745-processor en 1GB aan werkgeheugen. Ook beschikt de TF103 over 16GB aan interne opslaggeheugen evenals een geheugenkaartlezer. Bluetooth, WiFi en GPS zijn verbindingen die aanwezig zijn en je kunt er ook een usb-apparaat op aansluiten, aangezien daar ook een poort voor is. Al met al een redelijk betaalbare tablet met prima specs, met een niet al te duur prijskaartje.

  • Delen:
Asus Transformer Pad TF103C
Android KitKat (4.4)

Reacties

  1. Anton
    06 augustus, 2015 om 14:33

    Op 17 juli heb ik bericht ontvangen van ASUS dat op dat moment o.a. de TF103C geüpdatet kon worden naar Android 5.0 Lollipop.
    Tot op heden is de update echter nog niet op mijn TF103C beschikbaar gekomen.

    • rob
      17 augustus, 2015 om 20:25

      heb ook nog niets gezien.
      contact met asus gehad weten van niks.
      blij maken met dood vogeltje.
      maar ja hij doet het goed.

  2. WIllem
    24 augustus, 2015 om 22:03

    Iemand de update toevallig al binnen? 2 woorden 9 letters : Duurt Lang!:P

    • rob
      18 oktober, 2015 om 21:39

      Hallo heb je de update voor de tf103c al binnen.

      • Anton
        19 oktober, 2015 om 9:45

        Helaas nog steeds niet.

  3. Joop
    18 november, 2015 om 10:51

    Heeft er al iemand de update binnen gekregen ?

  4. Kristoffer
    07 januari, 2016 om 11:38

    Toch ongelofelijk dat de update nog steeds nergens te bespeuren is!
    Weet iemand er nog iets van,of heeft asus gewoon besloten om ons in de kou te laten?

  5. Guus
    11 januari, 2016 om 12:37

    Lollipop is beschikbaar.
    https://www.asus.com/support/Download/28/1/0/21/z2fNkqOjSHb5FqGL/32/
    ASUS Transformer Pad (TF103C) Firmware: V12.10.5.11 (for WW SKU version only)
    ***This version is only for download manually, device wouldn’t receive FOTA notification***
    Notice:
    Note1: Before updating to software version WW_V12.10.5.11, please make sure device system version already updated to WW_V2.2.33.144 first.
    Note2: If device have been encrypted (Settings→Security→Encryption), in order to avoid upgrading failed, please make sure to backup the data and then use factory reset before upgrading.
    Note3: The battery life of device has to be more that 50%. It suggest plug ASUS adapter in order to avoid upgrading failed.
    Note4:After upgrading to Android Lollipop, device system cannot downgrade to Android KitKat.

    • @Guus
      01 februari, 2016 om 12:16

      Hey Guus,
      Dat betreft een TW-SKU versie, niet de WW-SKU versie.
      Wat is het grote verschil daarin? Kunnen wij dat hier in Nederland dan wel gebruiken?

  6. @Guus
    04 februari, 2016 om 8:43

    Sorry, ik keek te snel. Ik heb de WW versie inmiddels gedownload.

    Weet iemand toevallig hoe ik dat nu verder moet installeren. Ik ben een leek in dit soort dingen. Bij Windows klikte ik meestal na het uitpakken op een setup icoontje, en deed de pc de rest. Nu kan ik een dergelijk bestand niet terugvinden in de unzipped files.

    • Guus
      04 februari, 2016 om 14:13

      Op de support site van Asus staat een handleiding hoe te updaten. (http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/EeePAD/TF103C/TF103C_Device_Firmware_Update_to_Lollipop_SOP.pdf)
      In de gedownlode firmware zip staat overigens een zip-file en die moet je in de root van de tablet zetten.
      Let wel op dat je eerst controleerd of je tf103c aan alle voorwaarden voldoet. Het updaten duurt als ik goed herinner ongeveer 45 min, waarin hij een aantal keer opnieuw opstart. Mocht hij na de update raar gedrag vertonen dan wil een fabrieks reset nog wel eens helpen.