Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Verkoopdaling iPad nog niet gestopt

Geschreven door
Geplaatst op22 juli 2015, 12:57 CategorieApple

Het zit Apple niet mee wat betreft de verkopen van de iPad. Uit de nieuwste kwartaalcijfers van het Amerikaanse bedrijf blijkt dat er het afgelopen kwartaal wederom minder iPads over de toonbank zijn gegaan en het ziet er nog niet naar uit dat deze trend snel gestopt zal worden.

Apple heeft gisterenavond de laatste kwartaalcijfers bekendgemaakt en daaruit blijkt dat de iPad wederom een minder succesvol kwartaal kende. In totaal werden er 10,9 miljoen iPads geleverd, een daling van 18 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Ook vorig kwartaal toonde een daling in het aantal verkochte/verscheepte iPads. Maar, het is natuurlijk niet alleen de iPad die minder verkocht wordt, de complete tabletmarkt krimpt de laatste tijd omdat consumenten langer met hun tablet doen en steeds meer mensen reeds voorzien zijn van een tablet.

Met de iPhone doet Apple echter nog steeds zeer goede zaken. In totaal werden er afgelopen kwartaal 47,5 miljoen stuks verscheept, een stijging van 35 procent ten opzichte van vorig jaar. Momenteel heeft Apple de iPhone 6 en iPhone 6 Plus als ‘grote’ modellen in het assortiment en daar lijken veel consumenten dus warm voor te lopen.

Apple boekte het afgelopen kwartaal een omzet van 49,6 miljard dollar. De winst kwam daarbij uit op 10,7 miljard dollar, een record voor het voorjaarskwartaal.

  • Delen:
Apple iPad Air 2
iOS

Reacties

  1. Arno
    23 juli, 2015 om 10:25

    Heb zelf een geweldige IPad, werkt als een trein. Maar…..er komt altijd een moment dat “men” eens geen nieuw speeltje wil of kan aanschaffen. Mogelijk heeft de verkoopdaling ook gewoon te maken met de veel te hoge aanschafprijs die Apple vraagt. Leuk allemaal maar er is geen sprake van een vrije markt, overal moet men dezelfde prijs betalen, eenzijdig opgelegd en zoals altijd is de prijs in alles bepalend. Misschien moeten de dames en heren van Apple eens goed nadenken over hun prijsbeleid, dat schiet anders de verkeerde kant op en de concurrentie wordt steeds venijdiger. in de wet van vraag en aanbod zie je dan een daling van de verkoopcijfers. Niets vreemd aan en voorspelbaar, zelfs voor Apple, de bijna heilig verklaarde organisatie!

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.