Apple wil iPad samen met bedrijven aantrekkelijker maken voor zakelijk gebruik

13 augustus 2015 1 Minuut 0 Reacties
Apple-IBM-apps

Als we kijken naar het zakelijk gebruik van tablets loopt Android de laatste tijd flink in op Apple. Tijd dus voor Apple om de druk op te voeren en dat doet het bedrijf door samen met veertig bedrijven uit de IT-sector te kijken naar extra mogelijkheden voor de iPad.

Volgens de bronnen van The Wall Street Journal is Apple een initiatief met veertig grote bedrijven uit de IT-sector gestart om de zakelijke verkoop van de iPad te stimuleren. Op de consumentenmarkt lopen de verkopen al diverse kwartalen terug en dus moet de omzetgroei gehaald worden uit de zakelijke markt, daar waar nog veel kansen liggen. Volgens recent onderzoek groeit deze markt de komende jaren flink; 12 procent van alle tablets wordt nu zakelijk gebruikt en dit moet in 2018 op 20 procent liggen. Apple heeft nog steeds het gros van de zakelijke markt in handen maar Android zag het aandeel het afgelopen jaar bijna verdubbelen (onder meer dankzij het Android for Work-programma) en het aandeel Windows-tablets werd zelfs verdriedubbeld.

Om de verkopen te stimuleren heeft Apple daarom diverse topmensen bij grote IT-bedrijven om advies gevraagd, met name op het gebied van het verbeteren van applicaties maar ook voor het trainen van Apple-personeel in het ontwikkelen voor de zakelijke gebruiker. Het initiatief wordt volgens The Wall Street Journal door Apple het “Mobility Partner Program” genoemd, maar de samenwerkende partners mogen deze benaming niet officieel gebruiken.

Dit is echter niet de eerste keer dat Apple de verkopen in de zakelijke markt wil stimuleren. Eerder ging het bedrijf uit Cupertino al een samenwerking met IBM aan. Deze samenwerking heeft als doel de ontwikkeling van iPad-specifieke apps voor de zakelijke gebruiker en het bedrijfsleven. Eind vorig jaar werden de eerste apps die uit deze samenwerking voortvloeien gepresenteerd.

Via WSJ

Reacties (0)