Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Apple geeft iOS 9.0.2 vrij en is nu te downloaden

Geschreven door
Geplaatst op30 september 2015, 20:19 CategorieBesturingssystemen

Apple heeft op woensdagavond een nieuwe update vrijgegeven voor het iOS-platform, in de vorm van iOS 9.0.2. De tweede update voor iOS 9. Deze update brengt voornamelijk een hoop prestatieverbeteringen en bugfixes met zich mee.

Download nu iOS 9.0.2

Terwijl de meeste Mac-gebruikers nu de nieuwste versie van OS X El Capitan downloaden, kunnen de iPhone- en iPad-bezitters onder ons zich bezighouden met de update voor iOS 9, die het besturingssysteem naar iOS 9.0.2 brengt. Dit is al de twee update voor het iOS-platform sinds de release van iOS 9 begin september en laat mogelijk zien dat Apple serieus is als het op snelle, kleine updates aankomt, die onder meer (maar in elk geval vooral) prestatieverbeteringen en bugfixes presenteren aan de gebruikers.

De update brengt onder meer oplossingen voor de problemen met de iCloud Backup, iMessage-activatie, Apple’s Podcasts en mobiele verbindingen. iOS 9 is sinds 16 september verkrijgbaar voor iedereen met een modern iOS-apparaat en kan door die mensen gratis worden gedownload. Opvallend is dat iOS 9, ondanks deze problemen, nog steeds completer aanvoelt dan de release van iOS 8, dat een ware nachtmerrie naar de iOS-liefhebber bracht. De update naar iOS 9.0.2 weegt slechts 72MB, dus kan gelukkig snel gedownload worden.

iOS 9.0.2 is beschikbaar voor alle iPods, iPhones en iPads die ook naar iOS 8 geüpdatet konden worden. Het gaat om de volgende modellen:

  • iPhone 4s, iPhone 5, iPhone 5c, iPhone 5s, iPhone 6, en de iPhone 6 Plus
  • iPad 2, iPad 3, iPad 4, iPad Air, en de iPad Air 2
  • iPad mini 1, iPad mini 2, en de iPad mini 3
  • iPod touch, de vijfde en zesde generatie

Als het goed is krijg je automatisch een melding van de update, maar als je niet wilt of kunt wachten kun je ook op de volgende manier de installatie van iOS 9.0.2 starten:

  1. Ga naar de instellingen op je iPhone, iPad of iPod.
  2. Druk op “algemeen”.
  3. Ga naar “Software-update”.
  4. Als het goed is krijg je nu stappen op je scherm te zien die je kunt volgen.
  • Delen:

Reacties

  1. Bas
    02 oktober, 2015 om 11:45

    Ik probeer versie 9.0.2 te downloaden en installeren op mijn ipad maar hij blijft uren lang downloaden. Ook als hij aan de stroom zit en gewoon met een werkende wifiverbinding.het tandwieltje draait welven kennelijk gebeurtver wel iets hoewel ik daar na 4 uur downloaden wel aan begin te twijfelen. Overigens heb ik deze keer anders dan bij andere updates geen melding gekregen dat er een update was met zo’n 1tje bij het intellingenicoontje maar heb ik zelf bij softwareupdate gekeken en toen er een bleek te zijn op installeren gedrukt. Op Iphone is het overigens wel gelukt. Wat doe ik fout ?

    • Thea
      24 oktober, 2015 om 17:17

      Ook bij mij blijft de ipad hangen wat nu. Ik kan hem ook niet uitzetten

    • Thea
      24 oktober, 2015 om 17:32

      Bij wie er problemen waren bij de update?9.02 zijn er al veranderingen? zo ja wat kan ik doen .

      • Jean
        25 oktober, 2015 om 9:27

        Ook bij mij blijft de ipad hangen wat nu. Ik kan hem ook niet uitzetten .
        weet iemand wat ik moet doen ?

  2. Nico
    04 oktober, 2015 om 10:00

    Heb het zelfde probleem. Staat al 24 op Update controleren…
    Verder niets mee te beginnen. Wat nu?

    • rrrrr
      29 maart, 2016 om 10:40

      Moest veilig met Itunes

  3. Marie
    05 oktober, 2015 om 17:10

    Mijn toetsenbord hapert na de laatste update met iOS 9.0.2
    Ben dat gezever met die updates kotsbeu

    • C.
      06 oktober, 2015 om 15:13

      Ik wil mn oude toetsenbord terug, ben dat constante aanpassen zooooooo zat.

    • Lien
      23 oktober, 2015 om 17:24

      Bij mij idem.
      Sinds de update 9.02; Letters blijven “hangen” en
      / of alles “bevriest” zeg maar. Never nooit problemen gehad maar dit is bloed irritant!
      Je moet dan het programma afsluiten en opnieuw proberen maar meestal bevriest alles weer na een paar letters..

  4. Ingrid
    07 oktober, 2015 om 6:01

    Kan wel janken. nadat ik m’n iPad 2 geupdate heb word ik continue uit FB, spelletjes ed gegooid en/of ze blijven ‘hangen’.
    Ik heb zo de balen van deze update, overweeg zelfs om Apple volledig op te geven, wat ern gezeik zeg.

  5. Johannna
    07 oktober, 2015 om 7:21

    Ook bij mij blijft het scherm al 11 uur hangen met de melding Update controleren. Nooit eerder meegemaakt. Ik krijg hem niet uit, wat ik ook probeer.

  6. Deslé Linda
    08 oktober, 2015 om 8:48

    Geen probleem bij het downloaden (15min) op iPad mini en alles werkt prima

  7. Guido
    11 oktober, 2015 om 21:06

    Hier op mijn ipad 3 blijft hij ook hangen bij controleren update. Alleen resetten helpt. Trouwens sedert upgrade naar ios 9 gaar hij niet echt meer in slaapstand. Zo is de battreij ook rapper leeg, nochtans langere batterijduur beloofd

  8. Lida
    12 oktober, 2015 om 17:21

    Na de update van iOS 9.02 is de batterij van mijn iPhone 5s erg snel leeg. Ik gebruik de telefoon niet intensief. Iemand tips om mijn accu te upgraden?

    • Jesse
      14 oktober, 2015 om 16:33

      Mijn iPhone 6 ook geüpdatet naar iOS 9.0.2, waar een batterij eerder een dag mee ging is hij nu al leeg bij 4 uur stand-by en 15 minuten gebruik! Ik heb de accu vervangen en de Dock connector, dit haalde niks uit! Blijkt echt door de update te komen! Ik ga hem zo snel mogelijk downgraden!

  9. Karen
    13 oktober, 2015 om 8:01

    Elke app die ik na de update op mijn iPhone 5 open gaat na een halve seconde op zwart. Er gebeurt dan helemaal niks. Super irritant! Pas als ik de home knop gebruik en weer terug ga en dan de app weer open, doet ie het wel. Meer mensen last van?

  10. jeremy
    15 oktober, 2015 om 0:52

    ik was van plan om de update te doen maar na jullie berichtjes doe ik dat niet meer haha.
    ik heb onlangs een iphone 5c gekocht maar kwam er thuis achter dat die is geblockeerd heeft iemand mischien tips wat ik kan doen resetten via icloud lukt niet ! ook al 7 keer geprobeerd.

  11. José v aan der Meijs
    19 oktober, 2015 om 20:09

    Sinds de laatste update hapert mijn tablad steeds en moet hij opnieuw opgestart worden .Ook spelletjes staan stil en doen niets meer.Heel irritant.Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.

  12. Danielle
    13 december, 2015 om 9:08

    Ook mijn iPad blijfthangen, update controleren
    Wat nu

  13. Hellemans Jan
    03 februari, 2016 om 8:52

    Na de update op mijn ipad, kan ik het update bericht niet verwijderen en ik kan de ipad niet meer uitzetten. Kan er mij iemand een tip geven hoe ik de ipad kan uitzetten??????