Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

iOS 9.0.1 lost problemen met installatie en apn-verbinding op

Geschreven door
Geplaatst op24 september 2015, 10:04 CategorieBesturingssystemen

Apple heeft gisteravond een kleine update voor het nieuwe iOS 9 uitgebracht. De nieuwste versie gaat onder de noemer iOS 9.0.1 en moet onder meer problemen met de installatie, waar ook bij ons een aantal bezoekers melding van maakten, en problemen met de apn-verbinding oplossen.

Apple heeft iOS 9.0.1 beschikbaar gesteld voor de iPhone, iPad en iPod Touch. Deze relatief kleine update moet een aantal vervelende problemen die opdoken na de release van iOS 9 doen verdwijnen. Wellicht de belangrijkste is dat gebruikers die iOS 9 wilden installeren op hun iPad of iPhone met een vastloper te maken kregen, waarbij de melding ‘Schuif om bij te werken’ verscheen. Dit probleem moet volgens Apple nu verholpen zijn.

Daarbij moet iOS 9.0.1 het probleem van het overschrijven van de vpn-instellingen oplossen. Hierdoor hadden klanten van onder meer Ziggo en Vodafone Zakelijk met een private apn geen internetverbinding meer. Daarnaast wordt de bug dat wekkers en timers soms niet werden afgespeeld verholpen en ook meldden sommige gebruikers dat beelden in Safari en Foto’s vervormd werden weergegeven, wat nu opgelost moet zijn.

Je kunt iOS 9.0.1 zelf installeren door via de instellingen naar ‘Software-update’ te gaan. Vervolgens moet je de voorwaarden accepteren en kun je de update gratis installeren. Mocht je niet voldoende vrije ruimte op je iPad of iPhone hebben dan kun je iOS 9.0.1 ook via iTunes op je computer installeren.

  • Delen:
Apple iPad Air 2
iOS

Reacties

  1. Trudie
    28 september, 2015 om 23:01

    iOS 9.1 staat helaas op mijn ipad. Die overigens perfect werkte voor de update. Nu alleen maar problemen. O.a werkt game center niet meer. De oplossing die Apple gaf is alles terugzetten naar fabrieksinstellingen maar ja dan ben ik dus alles kwijt zonder garantie dat dit echt de oplossing is. Nou bedankt Apple ik was zo blij met de ipad nu alleen maar ergernis.

    • Nel
      29 september, 2015 om 8:04

      Trudie
      Bij mij het zelfde probleem, geen game center meer en spellen die niet meer goed werken
      Ook ik baal hier enorm van, en terugzetten??

      • Trudie
        29 september, 2015 om 13:28

        Ik heb gebeld met Apple maar zij weten het ook niet. Kortom zij hebben een goed werkende ipad om zeep geholpen. Ik kreeg nog een tip… Alle apps sluiten dan iCloud afmelden( zorg dat je de iCloud bibliotheek aan hebt staan) dan ipad afsluiten dan weer opstarten, weer aanmelden bij iCloud en de ipad aan de stroom leggen zodat hij kan synchroniseren
        Dan moet hij wel kunnen synchroniseren via wifi dus zorg dat je dat instel.
        Dat laatste moet ik nog doen dus ik weet niet of de boel dan weer werkt.

        Ik hoop dat Apple het alsnog gaat repareren.

    • Tineke
      31 januari, 2016 om 16:44

      Hier ook alleen maar problemen, na de nieuwste update is geen enkel spel meer toegankelijk. Alles lijkt verloren, start niet op, of eenmaal er in, dan vliegt het er net ze makkelijk weer uit. Een groot schandaal is het. al mijn mooie spellen weg, Eigenlijk zou je schadevergoeding moeten kunnen vragen. Waar blijft de oplossing????

      • Nel
        08 februari, 2016 om 15:46

        Durf de laatste up date niet uit te voeren.
        Apple, waar blijf je met de oplossing.Of vind je het probleem, geen probleem.
        Ik had gedacht dat Apple iets klant gerichter was, maar helaas

  2. S
    29 september, 2015 om 9:21

    wie kan mij helpen update geinstaleerd maar ik niet inloggen.
    ik krijg al de hele ochtend inloggen mislukt te zien wat betekent dat ik mijn iphone5 niet inkom.
    kan iemand helpen?

  3. Nelbr1966
    30 september, 2015 om 17:35

    Na de laatste update date game center het niet meer.
    Fijn z’n update grrrrrr.

  4. Edward maat
    30 september, 2015 om 17:44

    Lekker hoor bedankt appel . Nog nooit zo’n klote versie gehad . Problemen met internet. App lopen vast op zwart ! Dag i phone . Lekker naar Samsun

    • Edward maat
      30 september, 2015 om 22:06

      Lekker hoor bedankt appel . Nog nooit zo’n klote versie gehad . Problemen met internet. App lopen vast op zwart ! Dag i phone . Lekker naar Samsun

      Er staat inmiddels een nieuwe update klaar bij appel 9.2 . Nu werkt hij wel weer goed.

      • Nel
        10 oktober, 2015 om 14:34

        Bij mij blijft het problemen geven ook na de laatste up date, geen verbetering

  5. Kees
    30 september, 2015 om 20:53

    Ben weer div. E-mails kwijt, waardeloos

  6. Els
    02 oktober, 2015 om 10:30

    alle mails van voor 26/9 kwijt sinds nieuwe update naar 9.2

    ik heb een eigen zaak dus dit is een kleine ramp :-((((

  7. Icelander
    03 oktober, 2015 om 1:07

    Komop hee.. Allemaal niet zo aanstellen.. Ooit gehoord van een back-up?? Apple adviseerd dat zelfs.. Vóór je update, ALTIJD een Back-up maken. En anders; have fun met Samsung 😂😂

  8. Roy
    03 oktober, 2015 om 9:30

    Ik kan mijn iPhone 5s niet updaten naar 9.0.2 krij elke x decfoutmelding. Wie kan me helpen??

  9. Roy
    03 oktober, 2015 om 9:31

    Mijn vrouw haar iPhone precies hetzelfde

  10. Nel
    05 oktober, 2015 om 18:40

    Nog steeds geen verbetering, eerder een verslechtering, hay day bv gaat in 1 minuut wel 5 X op zwart.
    Toetsenbord, werkt traag.
    Hoop dat alle problemen die een ander en ik heb gauw verholpen worden, of is een iPad 2 te oud en moeten we een nieuwe aanschaffen!

    • Yvonne
      07 oktober, 2015 om 8:26

      Hier nog steeds het zelfde na update 9.0.2 . Game center werkt nog steeds niet. Zeer traag. Hay day staat steeds vast of gaat uit. Alle muziek na update weg. Heb ook i pad twee. Na de update 8 kwamen de problemen al. In de Apple store hebben ze mij wel goed geholpen om na de update 9 (vastgelopen) de i pad weer aan de praat gekregen. Heb er 2 en een half uur gezeten. Wanneer komt de oplossing!!!!! Hier baal ik erg van

  11. Nel
    07 oktober, 2015 om 19:09

    Whierbij bij mij ook nog steeds hetzelfde als bij Yvonne, na de updates geen verbetering.

  12. Myra
    09 oktober, 2015 om 10:10

    Ik heb problemen met de update 9.2 Elke keer vliegt mijn WiFi verbinding eraf thuis Ik ben Ziggo klant Mijn modem werkt goed daar ligt het niet aan Zowel de Ipad en IPhone 6 elke keer geen verbinding Vraagt dan ook om mijn wachtwoord van de Modem Die ik inmiddels 100 x heb ingesteld

    • Nel
      09 oktober, 2015 om 11:12

      We laten steeds onze klachten achter, maar krijgen geen oplossing voor onze problemen

      • Rian
        10 oktober, 2015 om 12:01

        O.a. Hay Day valt steeds uit, traag, blijft hangen…..

        Dit kan geen verbetering zijn, ik was altijd een Apple fan maar nu ga ik twijfelen….

        Waardeloos, hoop dat jullie het kunnen verbeteren……

  13. Joke
    16 oktober, 2015 om 12:18

    Ik heb sinds de update van 9 soms geen geluid meer bij mijn mail en wahtsapp…..dat is balen.
    En alles staat gewoon aan, niets aan veranderd

  14. Baukje
    05 februari, 2016 om 20:09

    Balen dat Hay Day steeds stopt en zwart scherm geeft. Op goedkopere Samsung werkt het prima en op de dure iPad niet!!!