Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Nieuw probleem door update OnePlus 3: 4G valt uit

Geschreven door
Geplaatst op14 augustus 2016, 15:02 CategorieAndroid

De laatste software-update voor de OnePlus 3 heeft een aantal bugs verholpen, maar er ook een aantal problemen bij gemaakt voor de gebruikers van deze phablet. Zo valt het 4G-signaal na de update regelmatig uit.

Nieuwe bugs

Gebruikers klagen hier veelvuldig over in de fora van OnePlus. De bugs van de vorige updates zijn wel verholpen, maar er zijn dus ook weer wat nieuwe bij gekomen. En niet de minste.

4G hapert

Het gaat om een update voor OxygenOS 3.2.4 die 26MB groot is. Deze update heeft geen grote verbeteringen met zich meegebracht, zoals de veiligheidspatch die eerder deze maand is verspreid. Wel is de belkwaliteit verbeterd en is een bug verwijderd waardoor het toestel te pas en te onpas opnieuw opstartte.

Selfiecamera stelt niet scherp

In de fora wordt echter geklaagd over nieuwe problemen na deze update. Zo is de autofocus van de selfiecamera nog altijd een probleem, dat met deze update niet is verholpen. Voorts kan Android Pay door sommigen niet worden gebruikt. Maar erger is dat de phablet nu voortdurend de 4G-verbinding laat voor wat ie is, en steeds terugschakelt naar 3G en zelfs het tegenwoordig wel erg langzame 2G, waardoor mobiel internet zo traag wordt als stroop.

Omweg voor 4G-gebruikers

Slimme gebruikers hebben hier zelf al een oplossing voor gevonden, namelijk: de telefoon handmatig zo instellen dat hij alleen maar met 4G lte-netwerken contact zoekt. Wat je dan moet doen volgens deze gebruikers, is de telefoon-app openen, en deze combinatie invoeren:*#*#4636#*#* . Voorts kom je in ‘phone information’, dan tik je ‘preferred network type’, en dan selecteer je ‘LTE only’. Op die manier krijgt de phablet geen keuze: er kan alleen maar via lte-netwerken van mobiel internet gebruik worden gemaakt. Echter, deze oplossing schijnt niet voor iedereen even goed te werken.

Softwareproblemen

De OnePlus 3 wordt al sinds de lancering geplaagd door softwareproblemen. De kleur van het scherm was een beetje vreemd en ook kon de telefoon in het begin geen gebruik maken van de 6GB ram die in het toestel is ingebouwd. Die problemen zijn met eerdere updates inmiddels verholpen. Wanneer OnePlus de 4G-problemen verhelpt, is onbekend, maar voor geïnteresseerden in dit toestel is het wellicht momenteel wat minder van belang: pas vanaf 12 september kan de telefoon weer worden besteld, omdat OnePlus een kleine pauze heeft ingelast om de productie de tijd te geven om de bestellingen bij te benen. Ondanks de softwareproblemen blijft de OnePlus namelijk veruit de beste prijs-kwaliteitsverhouding geven voor een top-phablet met een scherm van 5,5 inch.

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.