Sommige spelers van Pokémon GO verliezen voortgang

01 augustus 2016 2 Minuten 0 Reacties
Pokémon GO

Sommige spelers van Pokémon GO hebben via Twitter laten weten dat ze al hun voortgang zijn kwijtgeraakt na de update van de populaire applicatie. Hoe dit probleem is ontstaan, is helaas niet bekend. Niantic heeft nog niet gereageerd.

Gotta catch ‘em all in Pokémon GO, poging twee

Het zal je maar gebeuren. Je hebt lekker weekend, speelt wat Pokémon GO en gaat na een dag hard lopen, trainen en vangen met een verzadigd gevoel naar bed. Je staat op en denkt nog even wat Pokémon te vangen die dag, tot je probeert in te loggen en er achter komt dat je account is gereset. Dan baal je, als we enkele twitteraars mogen geloven die hun ongeluk hebben gedeeld op Twitter. Sommige spelers moesten er zelfs van huilen, want tja, eerder ving diegene nog een Charmander. Dan zit het ook niet mee.

Waar dit probleem vandaan komt, is echter onduidelijk. Mogelijk heeft het iets te maken met het idee dat wanneer je uitlogt met je Google Account binnen Safari (op iOS) of je wachtwoord opnieuw aanvraagt, je account dus wordt gereset (maar dat is niet zeker). Helemaal lullig is het wanneer je daadwerkelijk geld besteed hebt aan je avontuur door middel van in-app-aankopen. Dat geld ben je gewoon kwijt en krijg je niet terug, helaas. Wellicht dat de ontwikkelaar van Pokémon GO alsnog je geld teruggeeft, wanneer je een klacht indient.

Dat kun je doen door in te loggen bij je iTunes-account en melden dat er een probleem is bij een bepaalde in-app-aankoop. Vervolgens geef je een reden op en dan zou je je geld moeten kunnen terugkrijgen. Bij Google Play werkt dat anders (mocht het probleem zich daar ook voordoen): daar krijg je alleen je geld binnen 48 uur terug van de ontwikkelaar. Maar wellicht werkt een simpel mailtje naar de klantenservice en kunnen zij je verder helpen. Maar of en wanneer je je geld dus helemaal terugkrijgt, is niet met zekerheid te stellen.

Pokémon Go

Reacties (0)