Vechten in Pokémon GO is aangepast: zo werkt het nu

01 augustus 2016 1 Minuut 2 Reacties
pokemon-go-retina

Niantic, de ontwikkelaar van Pokémon GO, heeft een hoop aangepast binnen de populaire game. Zo werkt het vechten nu net even anders dan voorheen. Je zult veel meer gaan leunen op je secundaire aanvallen en minder op de snelle taps op het scherm.

Dit is er veranderd aan het vechten in Pokémon GO

Het is je waarschijnlijk al opgevallen: Pokémon GO heeft dit weekend een update gekregen. Binnen die update zijn er een hoop dingen aangepast. Eén van de belangrijkste wijzigingen heeft niet te maken met het stappensysteem, maar met de manier waarop er gevochten wordt. Voorheen kon je nog als een gek tappen op het scherm van je smartphone of tablet, maar nu kan dat niet meer. De vlugge aanvallen zijn namelijk in kracht afgenomen, terwijl de secundaire attacks, die moeten worden opgeladen, juist krachtiger zijn geworden.

Daardoor doen sterkere Pokémon, zoals Vaporeon (tip: noem je Eevee Rainer) minder schade en voorheen minder sterke beesten (zoals Parasect) nu meer schade. Daardoor slaat het nu nergens meer op als een gek op dat scherm te tikken, omdat de secundaire aanvallen dus meer schade doen. Ook moet je nu meer opletten op de types van de Pokémon en meer rekening houden met de sterktes en zwaktes van alle types. Overigens zijn sommige aanvallen ook veel sterker gemaakt. Zo doet Solarbeam niet 70, maar 120 punten schade.

Pokémon Go

Reacties (2)