Apple lanceert reclamecampagne voor iPad Pro gebaseerd op tweets

20 februari 2017 1 Minuut 0 Reacties
iPad-pro-9.7-2

Apple heeft vier reclamevideo's vrijgegeven op haar YouTube-kanaal. De video's zijn gebaseerd op allerlei tweets van willekeurige mensen. Het doel van de campagne is om mensen te overtuigen van het nu van de iPad, ten opzichte van een reguliere laptop.

Tweets als basis voor iPad Pro-reclames

Apple heeft dit weekend vier nieuwe reclamevideo’s online geplaatst met de iPad Pro in de hoofdrol. De video’s zijn gebaseerd op tweets die gebruikers van het sociale media de wereld in geholpen hebben en moeten mensen ervan overtuigen dat de Pro wel degelijk in plaats van een laptop gebruikt kan worden. De video’s duren allemaal zestien seconden en beginnen dus met een tweet, waarna Apple het stokje overneemt. Gelukkig zijn het niet allemaal maar positieve woorden die van Twitter zijn gehaald, zo laat de eerste video van Apple al zien.

In die video wordt beweerd dat de iPad Pro bij lange na niet in de buurt komt bij een reguliere computer, maar Apple wil dus bewijzen van wel. Zo worden er argumenten aangedragen die laten zien waarom een Pro wel degelijk beter kan zijn dan een laptop, en dat zou dan met name te maken hebben met de Apple Pencil en ondersteuning voor mobiele netwerken. De overige drie video’s hebben allemaal dezelfde insteek: er wordt een tweet getoond en het bedrijf uit Cupertino gaat ermee aan de haal. De andere drie video’s vind je hieronder.

Reacties (0)