Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Eigenaars Samsung Galaxy S8 en S8+ klagen over audioproblemen

Geschreven door
Geplaatst op11 mei 2017, 12:21 CategorieAndroid

Er is opnieuw een probleem opgedoken bij de Samsung Galaxy S8: het kan zijn dat de speaker in het toestel dienst weigert. Samsung heeft op moment van schrijven nog niet gereageerd op het onlangs ontdekt probleem.

Audioproblemen met de Galaxy S8 en S8+

De Samsung Galaxy S8 en S8+ hebben last van een nieuw probleem, zo meldt een aantal eigenaars. Ditmaal betreft het de speaker op de smartphone die dienst weigert. Mensen klagen over het feit dat de phablet geen geluid laat horen wanneer er een YouTube-video of muziekstreamingdienst actief is. Op het Amerikaanse forum van de techgigant speculeren mensen nu dat het mogelijk komt door een probleem met de hardware. Het kan namelijk zijn dat er intern iets niet goed geproduceerd is, waardoor er dus audioproblemen ontstaan.

Dat is jammer, want dat betekent dat een software-update dit probleem niet kan verhelpen (zoals destijds wel het geval was met de rode gloed op het scherm). We raden het niet aan, maar sommige mensen kunnen het probleem (tijdelijk verhelpen door rondom de speaker het toestel stevig in te drukken. Dan lijken de componenten weer op hun plaats gezet te worden. Mocht je zelf een Samsung Galaxy S8 of Galaxy S8+ in huis hebben, en kom je deze problemen tegen, dan raden we altijd aan eerst contact op te nemen met de klantenservice van Samsung.

Bekijk ook  Hackers weten irisscanner van Samsung Galaxy S8 eenvoudig te belazeren

De fabrikant heeft op moment van schrijven nog niet gereageerd op de nieuwe problemen.

  • Delen:
Samsung Galaxy S8
Android Nougat (7.x)
Samsung Galaxy S8+
Android Nougat (7.x)

Reacties

  1. A de wilde
    11 mei, 2017 om 13:03

    Ik heb een samsung Galaxy S7 mijn zoon had er ook een S 7 nu een S 8, bijde S7 hebben exact hetzelfde probleen met de audio weergave tijdens een YouTube filmpje, afgespeeld in Facebook of in de app. Echter via de browser gaan naar YouTube geeft een normale audio weergave. Het is dus niet een S 8 probleem maar meer een Youtube app probleem.

  2. Manu
    11 mei, 2017 om 23:06

    Wat is dat toch altijd gezever over Samsung?
    Ik heb al 13j lang gsms van Samsung en nog nooit problemen mee gehad. Dit soort opmerkingen komen gewoon van de concurrenties. Ze zijn jaloers omdat Samsung hun altijd voor zijn en zoeken dus naar iets om hun af te kraken. Ik zeg gewoon MIDDEL VINGER krijgen jullie. Hou je bezig met je eigen toestellen. Met al die tijd om een ander af te kraken kan je zelf als eerste met iets nieuws komen.

    #haterzzGETaLIFE

    • Faa
      11 mei, 2017 om 23:24

      Je hebt groot gelijk!!

  3. Faa
    11 mei, 2017 om 23:23

    Ik heb momenteel de galaxy s8 +, alles doet het naar behoren!! Ik ken veel mensen die ook een galaxy s8 serie hebben gekocht, zij ondervinden ook allemaal geen problemen. Ik krijg het gevoel dat de media samsung zwart willen maken, vooral nu het belangrijk is boor samsung na de note 7!! Elke keer is er iets met het toestel.. geloof er niks van!! Zal wel 1 op 1.000.000 zijn die zulke problemen ondervinden

  4. Frank
    12 mei, 2017 om 0:43

    Ook bij mij geen problemen, wat een geweldig werkend toestel!!

  5. Pascal
    12 mei, 2017 om 1:31

    Nou,dat is dus niet waar dat er speciaal gezocht wordt naar dingen om dit toestel af te kraken. Met de US versie er van zijn er wel degelijk problemen. En ook hier in nederland was er het zogeheten rode gloed probleem. Ook ik had die bewuste rode gloed. En ondanks de update die Samsung deed is het nog niet helemaal verdwenen. Audio problem heb ik gelukkig geen last van. Betekend niet dat die niet bestaat. Er zullen vast mensen zijn die daar dus last van hebben. Dus er wordt niks afgekraakt hier maar info geboden. Wees blij dat men het goed in de gaten houd anders had je nog met die rode gloed rond gelopen. Samsung moet gewoon een deugelijk toestel afleveren. Het is tenslotte een high tech toestel geen prul ding

  6. Willy
    12 mei, 2017 om 7:13

    Mijn Samsung S8 heeft sinds de laatste update geweldig veel problemen met Bluetooth. Muziek in de auto beluisteren via Bluetooth is met horten en stoten.

  7. Maarten
    16 mei, 2017 om 20:27

    Ik herken het wel en heb tijdens het zoeken op google meerdere mensen gezien die hetzelfde probleem hebben. Het geluid van filmpjes maar bijv ook spotify valt na paar seconden ineens weg en keert pas terug als je er een paar flinke tikken op geeft.

  8. A de wilde
    16 mei, 2017 om 21:54

    Onder tussen kan ik wel zeggen dat het een s8 of s8+ probleem is, een fabeltje is op een s7 s6 s5 s4 j5 allemaal hetzelfde euvel. YouTube zwijgt in alle toonaarden, maar is de veroorzaker van het probleem.