Fossil brengt vele nieuwe Android Wear-smartwatches op de markt

23 september 2017 2 Minuten 0 Reacties
nieuwe-Fossils-IFA-2017

Fossil maakt er werk van om nog veel meer smartwatches op de markt te brengen dan al was aangekondigd. In 2018 worden ook nieuwe submerken toegevoegd aan de vijf die nu de dienst uitmaken: Diesel, Emporio Armani, Fossil, Michael Kors en Misfit.

Android Wear 2.0

Een en ander heeft Fossil aangekondigd tijdens de IFA in Berlijn. Er komt een enorme uitbreiding van de wearables-lijnen aan, meldt het bedrijf. Nadat eerder dit jaar de nadruk op hybride-smartwatches lag, is de aandacht nu verschoven naar Android Wear 2.0. Dat betekent smartwatches met een touchscreen en een hoop functies.

Design en technologie

De omzet van de wearables bij Fossil is het afgelopen jaar verdubbeld, zo meldt de horlogegigant. Google wordt gezien als een strategische partner voor de Android Wear-horloges die Fossil op de markt wil brengen. De wearables vormen momenteel het snelst groeiende onderdeel van het bedrijf. Een mooi design met de technologie van Google is een combinatie die veel klanten blijkt te trekken.

Rond amoled-scherm

De nieuwe wearables worden uitgerust met volledig ronde amoled-schermen. De eerste generatie Androidhorloges had nog een ‘lekke band’, een zwarte afplatting onderaan het scherm. Dat is bij de nieuwe generatie niet meer zo. Amoled staat garant voor een helder beeld, scherpe resolutie en een iets beter energiebeheer. Onder de motorkap zijn verbeteringen doorgevoerd waardoor de wearables dunner en platter zijn, en ook comfortabeler om te dragen. Ook voor vrouwen zijn de horloges aantrekkelijk, meent Fossil.

De volgende vijf smartwatches worden alvast aangekondigd:

Diesel On Full Guard

Dit horloge komt vanaf 29 augustus in de verkoop. Meerdere modellen zijn verkrijgbaar vanaf 25 september.

Emporio Armani

Vanaf 14 september te krijgen met elf verwisselbare bandjes van leer, siliconen en staal.

Fossil

De Fossil Q Venture en de Fossil Q Explorist hebben een volledig rond touchscreen. Die zijn nu al te koop.

Michael Kors

De Michael Kors Access Sofie is een smartwatch die bestemd is voor vrouwen. Ze zijn dun. De Michael Kors Access Grayson is de mannenvariant met een erg groot, oversized scherm. Vanaf 25 september te koop.

Misfit

We hebben al eerder gemeld: de nieuwe Misfit Vapor, de meest smartwatchachtige fitnesstracker die onder dit submerk wordt uitgebracht, is ietwat vertraagd en komt vanaf oktober op de markt. Dit is geen Android Wear-horloge.

Andere merken

Fossil heeft in zijn merkenportfolio nog smartwatches in petto van DKNY, CHaps, Armani Exchange, Kate Spade New York, Marc Jacobs, MICHELE, Relic, Tory Burch en Skagen. Die komen pas tegen het eind van het jaar of begin volgend jaar op de markt. Als van al die merken smartwatches zijn verschenen, biedt de Fossil Group meer hybride en touchscreen-smartwatches dan welk ander bedrijf ook ter wereld.

Wearables Magazine heeft drie smartwatches van de Fossil Group van een review voorzien. Skagen, een Fossil hybride en een Fossil touchscreen-horloge. Klik op de links om naar de reviews te gaan.

Reacties (0)