Facebook test speelbare advertenties voor games, net zoals Google deed

19 april 2018 1 Minuut 0 Reacties
facebook-app-icoon

Mocht je onlangs een nieuwe mobiele game aan het spelen zijn, dan ben je misschien al bekend met speelbare advertenties. Advertenties die je een game in kwestie laten uitproberen, zonder dat je daarvoor iets hoeft te downloaden. Facebook test die advertenties nu ook.

Speelbare advertenties op Facebook

Mocht je onlangs een free-to-play game hebben gedownload om te spelen, dan ben je misschien een speelbare advertentie tegengekomen. Met die advertentie is het mogelijk het spel te spelen voor een korte tijd, zodat je alvast een indruk krijgt van de game in kwestie. Google test dit al een tijdje in Google Play met een handjevol ontwikkelaars, via het Instant Apps-concept. Nu probeert Facebook hetzelfde uit op zijn sociale netwerk. Gebruikers kunnen zo dus games uitproberen, zonder iets te hoeven downloaden naar een apparaat.

Facebook test de nieuwe advertenties in je nieuwsfeed met tientallen ontwikkelaars. Wanneer dit voorspoedig gaat, dan worden de advertenties uitgerold naar het Audience Network, het off-platform advertentienetwerk van het sociale netwerk. Daarna komt het pas naar alle adverteerders op de website. Volgens het bedrijf spenderen mensen meer tijd met interactieve advertenties dan reclames die statisch zijn. Daarom is dit een interessante nieuwe plek van reclamemakers en adverteerders, waar we ongetwijfeld meer van gaan zien.

Reacties (0)