Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Gboard heeft een nare bug, maar gelukkig is er een oplossing

Geschreven door
Geplaatst op17 september 2018, 9:35 CategorieApplicaties

Google-toetsenbord Gboard heeft een vervelende bug, maar gelukkig is er al een oplossing beschikbaar voor het probleem. Dit probleem is er alleen voor de mensen die vaak vegen over het toetsenbord. Google is ook al op de hoogte van deze bug.

Gboard heeft last van een bug

Gebruik je Gboard op je smartphone of tablet? Dan kan het zijn dat je last hebt van een vervelende bug wanneer je vaak veegt (swipet) over het scherm. Het toetsenbord is niet altijd in staat de juiste woorden of suggesties te weergeven. Android Police kreeg er al meldingen van en ook mensen op het forum Reddit hebben van zich laten horen. Wees gerust, je bent niet de enige. Google is zelfs al op de hoogte van het probleem, waardoor een definitieve oplossing aanstaande is. Gelukkig is er ook al een tijdelijke oplossing beschikbaar.

De oplossing voor het probleem is in elk geval simpel. Zo simpel zelfs dat je het misschien al hebt gedaan. Wanneer dit soort problemen zich voordoen, dan kun je het beste de app in kwestie, in dit geval Gboard, forceren te stoppen of je smartphone opnieuw opstarten. Google heeft ook al aangegeven dat dit het probleem moet oplossen. Hoe het probleem is ontstaan, is echter niet duidelijk. Hopelijk brengt Google snel een update uit om het probleem in de toekomst te voorkomen — tot die tijd kun je de bovenstaande oplossing gebruiken.

  • Delen:
Google Pixel
Google Pixel 2 XL
Android Oreo (8.x)

Reacties

  1. Sanne
    17 december, 2019 om 7:18

    Ik krijg sinds vanmorgen de melding dat gboard is gestopt. Ik wilde de tablet resetten waardoor deze nu in de lockstand staat (heel stom van mij) en ik kan dus nu niet mijn wachtwoord invoeren.

    Wat kan ik nu nog doen?

  2. Sanne
    17 december, 2019 om 7:56

    Het is opgelost. Ik heb de tablet een paar minuten opgeladen en kan mijn wachtwoord weer invoeren. Ik dacht ik laat het even weten, mochten meer mensen dit probleem hebben.

  3. Piet Jongenengel
    17 december, 2019 om 11:07

    Ga naar Google play store. Spreek in dat je naar gboard wil. Opnieuw gboard downloaden. Apparaat zegt dat uw tel tablet niet geschikt is voor dit programma. Toch downloaden en installeren. De zaak werkt weer als voorheen.ik had vanmorgen het zelfde probleem dat is opgelost met deze download. Succes.🙉🙈🙊

    • Nick
      17 december, 2019 om 13:30

      Dank, Piet Jongeneel.
      Fantastisch goede tip. Las eerst nog heen over de woorden”Spreek in”.. Kon ik niks intypen.. Drong toen pas de essentie v/d tip door. En toetsenbord werkt weer!
      Moet trouwens wel een online-bug bij Google geweest zijn, als zoveel mensen tegelijk hetzelfde euvel hebben…

      • Millie
        19 december, 2019 om 22:26

        Beste Piet, dank voor de goede tip. Ik ben naar google play gegaan, heb Gboard ingesproken en kreeg de optie om Gboard te updaten. Nu werkt mijn tablet weer goed.
        Lijkt inderdaad wel een bug. Groet Millie

    • Rob de Louw
      17 december, 2019 om 15:28

      Hallo Piet, ook bij mij is het op deze manier gelukt op een Android Tablet. Hartelijk dank voor deze tip.

      • Ronald
        09 januari, 2020 om 0:39

        Top! Bij mij ook gelukt. Dank.

    • Fil
      18 december, 2019 om 11:38

      Dank je wel Piet, wilde net m’n phone achter het behang plakken, toen ik jouw mailtje voorbij zag komen hobbelen. Heb je raad opgevolgd, heb bug op z’n mieter gegeven, en wat denk je!!!! toot, helemaal totolos toot, maaaar m’n machine werkt weer als vanouds kern gezond en mekkert en blérd weer als een pasgeboren baby.😁😜
      Was al een gelukkig mens, maar ben dat nu subérbe. Op naar de volgende jammerklank.
      Als jij nu zorgt voor genoeg kennis van al dit soort van ongein, dan beloof ik, dat ik weer bij je kom buurten, want zó ben ik dan ook wel weer…..deal!!!!!??????😂🤣

    • ingeborg Reynders
      19 december, 2019 om 16:08

      Hartelijk dank!!Had hetzelfde probleem en is nu opgelost!!

    • Sanne
      09 januari, 2020 om 5:43

      Het advies van Piet was voor mij niet de oplossing en dus ook niet niet het juiste antwoord op mijn vraag.
      Mijn tablet was vergrendeld en als ik geen WW kan intypen dan kan ik ook niet bij instellingen.

      Enige mogelijkheid is om het apparaat aan de oplader te zetten. Na een paar minuten kun je je WW weer intypen.

      Jammer dat niemand hier op reageert, terwijl ik dit euvel al eerder heb gelezen.

  4. Nick
    17 december, 2019 om 13:32

    Sorry… hr Jongenengel, uw naam niet goed gelezen….

  5. T. Velde
    17 december, 2019 om 13:54

    hartelijk dank, heer Jongenengel, fantastisch goeie tip, krijg niet meer die vervelende pop-ups van dat Gboard is gestopt en kan nu ook weer gewoon dingen intypen! Super bedankt!

  6. Gonny Feenstra
    17 december, 2019 om 17:23

    Super die hulp, ik ben ook 1 van de “slachtoffers”en weer gered

  7. Alex
    17 december, 2019 om 18:55

    ook ik kan weer berichten versturen. Dank Piet Jongenengel.

  8. Sanne
    17 december, 2019 om 19:54

    Hoi Piet dank voor je reactie. Ik lees dat je met de tip al meerdere mensen hebt kunnen helpen.

    Bij mij was de oplossing heel simpel, gewoon de tablet opladen. Toen kon ik weer gewoon mijn WW intypen. Want hoe kom ik bij de play store als mijn tablet vergrendeld is?

  9. Martin
    17 december, 2019 om 22:40

    Hier alleen een update te hoeven doen in de Playstore, na de tip van Piet Jongenengel.
    Bedankt Piet

  10. Jan
    19 december, 2019 om 14:41

    Maar ik kan mijn Motorola telefoon helemaal niet meer gebruiken omdat ik er een wachtwoord op heb. Maar er is geen mogelijkheid om iets in te toetsen.

    • Sanne
      19 december, 2019 om 15:14

      Precies Jan dat had ik ook. Ik dacht ik ; reset mijn tablet, drukte op de aan/uitknop en realiseerde mij toen dat ik natuurlijk geen WW kon intypen en zo niet meer in de tablet kon.

      Mijn oplossing : zet je telefoon of tablet aan de oplader. Na een kwartiertje kon ik weer op mijn tablet want ik kom toen weer gewoon intoetsen.

  11. Sanne
    19 december, 2019 om 15:15

    Precies Jan dat had ik ook. Ik dacht ik ; reset mijn tablet, drukte op de aan/uitknop en realiseerde mij toen dat ik natuurlijk geen WW kon intypen en zo niet meer in de tablet kon.

    Mijn oplossing : zet je telefoon of tablet aan de oplader. Na een kwartiertje kon ik weer op mijn tablet want ik kon toen weer gewoon intoetsen.

  12. Jef
    19 december, 2019 om 21:54

    Dank je wel Piet