Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

E-mail weg na systeemupdate samsung tablet?


6 december, 2013, Categorie:

hetzelfde probleem, emailaccount verwijderd en opnieuw toegevoegd, géén email.

Wanneer wordt de bug verwijderd, dit is echt een waardeloze update, bovendien mappen kwijt!

 

Antwoorden

Hier is de oplossing voor jouw probleem

 – ga naar instellingen
 – ga naar applicatiebeheer
 – zoek e-mail app op
 – open e-mail app
 – klik op gedwongen stoppen, gegevens wissen en buffer      leegmaken
 – Let op! Dit wist je account instellingen ook!
 – Hierna het email programma starten (als dat niet automatisch gebeurd) en dan je account opnieuw invoeren, en klaar.

 

heb ik gedaan zonder resultaat  wat nu ? hoelang zal dit probleem nog duren lig er wakker van

Sorry, maar ná instellingen en applicatiebeheer, heb ik in de rechter kolom GEEN e-mail staan. Wat nu ?

Wanneer gaat Samsung hier iets aan doen. Misschien moeten we Radar of Kassa inschakelen. !!!

Ik heb dit probleem ook , wanneer doet samsung hier iets aan ? Bovenstaande oplossing werkt niet voor iedereen .

De geboden oplossing werkt wel. Ik zag eerst ook  geen email icoon maar je moet doorschuiven tot de laatste tab. Daar staan alle iconen. Uitvoeren zoals omschreven en mail werkt weer.

Dit was ook de oplossing van Samsung chat

Heldere uitleg en……. het werkt!!!!

dit is de oplossing:

 

Samsung heeft vandaag officieel gereageerd op de problemen die gebruikers van de Galaxy Tab 2 (10.1) ervaren met de e-mailapplicatie na de update naar Android 4.2.2 Jelly Bean.

Problemen e-mailapp

Sinds eind november krijgen bezitters van de Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) de update naar Android 4.2.2 Jelly Bean aangeboden maar helaas zorgt deze voor heel wat problemen, zo bleek uit een artikel van afgelopen zaterdag. He belangrijkste probleem dat zich voordoet is dat de e-mailapplicatie niet meer werkt.

Software-update

Samsung laat vandaag tegenover Tablets Magazine weten excuses voor de problemen aan te bieden en op korte termijn een update uit te rollen die de problemen moet verhelpen. Zodra de update beschikbaar is ontvangen bezitters van de tablet automatisch een melding waarna de update geïnstalleerd kan worden. Gebruikers die de Android 4.2.2-update nog niet gedownload hebben wordt afgeraden dit te doen en te wachten op de nieuwe update.

Direct oplossen

Gebruikers kunnen er voor kiezen om niet op de software-update te wachten, maar het probleem direct zelf te verhelpen door de e-mailapplicatie te resetten. Met deze oplossing wis je de gegevens op het lokale e-mailaccount, maar niet de informatie die op de e-mailserver staat. Samsung raadt dan ook aan een back-up te maken. De Koreaanse fabrikant laat weten dat het probleem opgelost kan worden door de volgende stappen te doorlopen. 

Back-up lokale e-mailaccount

  • Ga naar applicaties
  • Ga naar instellingen
  • Selecteer ‘back up maken en terugzetten’
  • Vink ‘back up mijn gegevens’ aan
  • Selecteer ‘back up van het account’ en selecteer het account waarvan een back up gemaakt moet worden

Standaard e-mailapplicatie resetten

  • Ga naar applicaties
  • Ga naar instellingen
  • Selecteer applicatiebeheer
  • Scroll in het rechtermenu naar rechts tot op het menu ‘alles’
  • Scroll naar beneden naar de applicatie ‘e-mail’
  • Selecteer de applicatie ‘e-mail’
  • Selecteer ‘buffer leegmaken’
  • Selecteer ‘gegevens wissen’
  • Selecteer ‘gedwongen stoppen’

 Start de e-mailapplicatie op en je kunt je e-mailaccount opnieuw instellen.

 
 

 

Super, bovenstaande werkt prima. Ook ik zag het email icoon eerst niet, maar nadat je hebt gekozen voor applicatiebeheer rechts op het scherm naar links schuiven, je komt dan op het laatste tabblad het email icoon tegen. 

Bij mij werkt het niet, geeft aan server onder steunt verificatie niet.

Iemand een oplossing ??

 

Een antwoord toevoegen