Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Probleem met opstarten van de Ainol Novo Captain tablet?


20 september, 2014, Categorie:

Beste Mensen,

 

Wie kan mij z.s.m helpen om mijn tablet wat ik in korte tijd in huis heb en eerst zeer goed werkte maar opeens een probleem opkwam waar ik zelf niet uitkom  , weer aan de praat te krijgen? , daar hij als hij opstart via de recovery mode , niet verder gaat als ik de fabrieksinstelling intoetst, en dan het robotje te voorschijn komt  en dan weer uitschakelt.

Of hij blijft android novo captain aangeven, bij het opnieuw opstarten

Ik heb het probleem inzake garantie daar ik geen feedback voor hulp in kan roepen bij de webwinkel, daar hij niet meer bestaat.

De sd kaart weet ik niet of ik het bestand erop heb staan of dat het intern is.

Wie kan mij helpen om mijn tablet weer goed te krijgen, al dan niet met een programmaatje of gebruiksaanwijzing e.d

 

Alvast bedankt,

 

Ronald 58

 

Antwoorden

Hoi Ronald,

Dat is een lastige en ik zou willen dat ik de oplossing voor je had. Maar, het lijkt erop dat je de nodige stappen genomen hebt maar dat de tablet gewoon niet correct reageert. Dit is dus mogelijk een bug waar je zelf weinig aan kunt doen. Wat ik je zou aanraden is even de fora over deze tablet door te speuren en wellicht deze vraag aan andere gebruikers te stellen. Wij hebben geen ervaring met dit model en ook geen contact met de fabrikant helaas.

Hoi Martijn,

 

Bedankt voor uw antwoord,

 

Dus met andere woorden ik kan deze weggooien, daar ik ook mails in het Engels naar China heb gestuurd en geen enkele respons van gekregen heb.

 

Er moet toch een oplossing zijn om ook dit mooie apparaat weer aan de praat te krijgen.

Forumleden wie weet het antwoord,  en help mij om het tablet weer goed te krijgen, alle oplossingen zijn welkom

 

Ronald

Nou, afgezien van resetten zie ik niet direct een andere oplossing. Als dat geen uitkomst biedt kun je hem laten nakijken door een bedrijf dat daar in gespecialiseerd is maar dat kost wat en biedt ook niet altijd uitkomst.

Plus toets ingedrukt houden en dan usb stekker er in steken. Dan kan je via de software opnieuw de Rom installeren.

Bedankt anoniem,

 

Maar dat lukte ook helaas niet!

 

Wie heeft het juiste adres van Ainol klantenservice om een brief/email naar toe  te schrijven?

 

Zal wel China zijn maar toch  wie helpt mij op weg om dit tablet weer goed te kunnen krijgen nb garantie erop!

 

Ronald

Plus toets ingedrukt houden usb stekker erin totdat windows een usb apparaat gevonden heeft de toets vast blijven houden. Zorg wel dat het apparaat is opgeladen.

Of kan je wel in de recovery mode komen?

Dit doe je door de min toets ingedrukt te houden nadat hij opstart dus voordat ainol boot scherm komt. Anders aan knop ingedrukt houden (schakelt dan uit) dan meteen min ingedrukt blijven houden totdat robotje komt.

 

 

Bij de eerste wel pad product tool opstarten in windows zo kan je zien wanneer hij de tablet ziet.

Ainol Representative Office in Netherlands

Amsterdam, Borgerstraat str., 68, office 1

  • Voice call: +357 99282901, +43 6642502585, +385 911885838

Hartelijk bedankt voor de info Anoniem,

 

> Probeer het en laat je het weten of het gelukt is.

 

Gr Ronald.

Mocht het allemaal niet lukken. Maak hem voorzichtig open en sluit de batterij heel even kort. Daarna even die stappen met de min toets. Succes

Ik heb een tip voor je en als deze lukt stuur je mij een 5 euro-VVV-bon.

Mijn Yarvik Exenta was reddeloos en niets lukte en als last resort mijn trucje toegepast en hij leeft weer.

Klinkt lullig en mijn Yarvik is weer bruikbaar,kijk maar.

 

Ernst

Hoi Ernst,

Welke tip is dat dan? ben benieuwd!

De link werkte niet?

Mijn tablet is natuurlijk helemaal leeg, maar stuur het maar door en als het echt lukt krijg je de 5 euro VVV bon, is een deal!

 

> Ik wacht je antwoord en oplossing af, en hoop dat ik hem weer aan de praat krijg

 

Groetjes Ronald 58

 

Een antwoord toevoegen